SEO kan være en svær størrelse at gennemskue. SEO er heller ikke nemt at sammenligne, hvis ikke man ved præcist, hvad man får; derfor har vi gjort det gennemsigtigt. Gennem specifikt valgte søgeord arbejder vi benhårdt på en fastlagt SEO strategi.
Hovedformålet er altid at bygge et content univers med synergi på tværs af jeres kategorier. Vi opbygger alle relevante schema tags og optimerer kildekoden til Googles anbefalede kodestandarder.
Vores linkbuilding-strategi kombinerer udgivelser af artikler på store medier med outreach på relevante niche-blogs. Vi går aldrig på kompromis med link-relevans. Vores netværk af links giver mulighed for at opbygge en stærk linkprofil.
Udover vores content og linkbuilding arbejde, så fokuserer vi utrolig meget på det tekniske. Alt fra hastighedsoptimering, schema opsætning, tracking, tagging og markup. Vi står for det hele og outsourcer ikke til eksterne bureauer.
Se alle vores samarbejdspartnere
Den perfekte SEO-rejse starter med en gennemgående søgeordsanalyse og en forventningsafstemning med jer. Søgeordsanalysen er en proces, der er til for at forstå det sprog, ens kunder (samt kommende kunder) bruger, når de søger efter ens produkter, tjenester samt indhold.
Udover contentproduktion på din hjemmeside, kategoritekster og meta optimeringer, så arbejder vi på at bygge et contentunivers. Her fokuserer vi på, at gøre jeres webshop til en ekspert-central inden for jeres branche.
Linkbuilding i form af kvalitetsartikler på andre hjemmesider, der er målrettet fokus-søgeord, for at styrke jeres linkprofil og placeringer. Link-relevans for Google er altafgørende. Derudover opsøger vi outreach links, samt nye linkmuligheder.
Vi udarbejder løbende content, skriver FAQ'er, tilføjer nye guides i jeres blogunivers og skaber en platform, som Google ønsker at anbefale til søgemaskinens mange brugere. Vi udarbejder en gennemgående SEO rapport til jer hver måned, så I kan følge med i vores arbejde.
Vi skyder ikke med spredehagl, når vi arbejder med SEO. Vi fokuserer derimod på konkrete keywords, som er målrettet der, hvor vi kan få mest mulig trafik. Udover at trafikken skal komme ind til jeres kategorier og produkter, så opbygger vi også et content univers, der gør, at jeres webshop bliver pioner i jeres branche.
Som fullservice bureau håndterer vi alle opgaver selv. I skal ikke hyre eksterne bureauer, men derimod klarer vi alle tekniske optimeringer og implementeringer selv — uden ekstraudgifter for jer.
En af de vigtigste ranking-faktorer, der påvirker, hvem der ligger i toppen af Google på et givent søgeord, er, at man forstår og møder søge-intentionen (search intent). Ved at afdække samtlige søgeord i kunderejsen og ramme de vigtige long-tail søgeord og forstå, hvad kunden søger efter i den enkelte fase samt kategori, er chancen for en høj placering ret god.
Content marketing og SEO går hånd i hånd. Dem der forstår de potentielle kunders behov og kan give dem svar, oplysninger og tilfredsstille dem med gennemarbejdede artikler, er dem, der i sidste ende løber med kunderne og med de gode SEO resultater.
Kort sagt: Gennem besvarelse af den dybe søgning (kaldes en long-tail søgning, som også ofte kan være et spørgsmål eller en meget specifik produktsøgning), skaber man behovet for ens produkt og får langsomt kunden gennem salgstragten.
Som PrestaShop Partner er vi et certificeret bureau, hvor vi har gennemgået kurser i samarbejde med PrestaShops hovedkontor i Paris. Bullmade er PrestaShop Platinium Partner og har opnået den højeste PrestaShop Partner status i Danmark.
Vi sætter os ind i din forretning og møder jer i øjenhøjde. Vi er løsningsorienterede, men først og fremmest så lytter vi til jer. Team op med os — you will not regret it!
Morten Vansøe
Adm. direktør hos t.i.n.g.
Metatitel-optimering er vores første indsats. Her gennemgår vi alle hovedsider og optimerer metatitler. Derudover laver vi løbende optimering på relevante produktsider.
Selvom metabeskrivelser ikke i sig selv giver bedre SEO, så er de med til at øge jeres CTR. Dette er lige så vigtigt, da det i sidste ende kan give jer trafikken.
Vi starter altid med at skrive en forsidetekst på mellem 1500 og 2000 ord samt optimerer og tilføjer på den løbende. Forsideteksten er vigtig, fordi den er med til at styrke hele sitet.
Vi skriver løbende kategoritekster til de kategorier, som bliver en del af jeres SEO-fokus. Kategoritekster er altafgørende, da det typisk er dine kategorier, som Google indekserer for short-tail og generiske keywords.
Vigtige produkter, der er en del af jeres SEO-fokus bliver optimeret med både tekst og relevant info, som kan forbedre den strukturerede data. Vi optimerer også metatitler på produktniveau, der hvor det giver mening.
Intern linkbuilding hjælper Google med at forstå hvordan din webshop er opbygget. Vi arbejder hele tiden på at linke til de helt rigtige steder med de rigtige ankertekster.
Vi opretter en FAQ-sektion på jeres webshop, hvor vi løbende tilføjer relevante og vigtige FAQ spørgsmål, som vi kan se, der er søgninger på.
En ordbog på din webshop giver i mange tilfælde rigtig god mening. Den viser, at I har ekspertviden og gør jeres webshop meget mere interessant for Google.
Bloggen er hovedelementet i content-universet til jeres SEO-strategi. Gennem nøje planlagte og velskrevne blogindlæg, sikrer vi maksimal trafik til jeres webshop.
Vi tilføjer løbende "ultimative guides" til jeres blog, hvor vi tager fat om et emne eller om en kategori, som vi udpensler fra ende til anden. Guides gør, at vi kan anbefale produkter gennem artiklen, som i sidste ende er med til at skabe direkte organisk omsætning.
Vi opretter landingpages til relevante guides og artikler, hvor vi kan formå at skabe en hel side dedikeret til et emne. Landingpages er utrolig gode til SEO, fordi de udover tekst også indeholder billeder, faktabokse, forklaringer, videoer og meget mere.
Har du fysisk butik sammen med din webshop, opretter vi typisk også GEO sider, som gør at du bliver fundet på lokale søgninger med områdenavne eller bynavne.
Vi arbejder med strategisk linkbuilding, hvor vi fokuserer på stærke og relevante links, der skaber autoritet til jeres linkprofil.
Gennem vores SEO indsats arbejder vi med digital PR, der giver links fra store nyhedsmedier.
Vi rækker ud til sites, som er aktuelle inden for jeres branche, og hvor skribenten kan se en mening i at inkludere jeres link i artikler.
Vi udgiver løbende links på niche-sites, hvor disse sites har et fast emne. Disse niche sites er typisk branchespecifikke, så vi udgiver links for jer på sites, der har relevans.
Vi skriver gæsteindlæg med artikler, der handler om jeres produkter og linker ind til jeres webshop.
Vi udarbejder socail SEO gennem profiloprettelser og opdateringer på diverse sociale medier. Dette skaber en social profil, som Google belønner højt.
Vi optimerer jeres Google Business Profile og sætter relevante søgeord ind, så jeres widget kommer frem, når man leder efter termer, der relaterer til jeres firmanavn.
Vi arbejder løbende med schema tags og implementerer relevante schema tags på jeres forside, kategorisider, produktsider og på blogindlæg.
Struktureret data laves i schema tags, der fortæller Google, hvad indholdet af hjemmesiden dækker. Vi implementerer koden for den strukturerede data, så Google kan opfange vigtige oplysninger på sitet.
Vi hjælper med at generere indholdsrige sitemaps, som sikrer, at Google altid er up-to-date med jeres nyeste sider.
Vi opsætter Google Analytics tracking for jer og sætter konverteringsmål op, som vi kan måle.
Vi gennemgår altid jeres Google Search Console profil, og optimerer og udbedrer fejl og advarsler.
Et af de vigtigste principper inden for teknisk SEO er canonical tags. Tagget fortæller Google, hvilken af flere sider, der har identisk indhold med en primær side for at undgå dobbeltindekseringer og duplicate content.
Døde links er no-go. Vi holder løbende øje med 4XX fejl. Originale links bliver tilrettet, men det er vigtigt at fortælle Google, at linket også er ændret. Dette gøres med redirects.
Vi opsætter en 404 monitor, så vi løbende kan holde øje med 404-fejl og rette dem lige så snart, de bliver opdaget. Derudover opsætter vi automatisk redirects på deaktiverede produkter, slettede produkter og kategorier og ændrede produkt-URL'er.
H tags er et af de vigtigste tags inden for teknisk SEO. Disse tags fortæller Google, hvad dine overskrifter og undertitler hedder.
Vi sender ikke bare en lang keyword-liste afsted til dig og kalder det en rapport. Din SEO specialist udarbejder manuelt en rapport hver måned, der dokumenterer det udførte arbejde.
I din rapport kan du altid se status og keyword tracking på fokussøgeord og på sekundære søgeord, som relaterer sig til de emner, vi arbejder med.
Udover vores arbejde står vi altid til rådighed med rådgivning og deler vigtige SEO ressourcer med jer, som også kan være med til at gavne sidens SEO profil på de områder, I selv arbejder med.
Uanset hvilken type af webshop du driver, er det alfa og omega, at dit website er 100 % søgemaskineoptimeret, så du kan forbedre dine rankings og generere øget søgetrafik.
Derfor er der alle gode grunde til at investere både tid og ressourcer i grundigt SEO-arbejde på din Prestashop-webshop, hvis du vil distancere dine konkurrenter i kampen om Googles topplaceringer. For at kunne få det maksimale ud af dine SEO-indsatser, kræver det, at du forstår og har en vis erfaring med de forskellige indsatsområder, discipliner og operative værktøjer. Der er et væld af punkter, du kan optimere på med henblik på at gøre dit website 100 % responsivt og søgemaskinevenligt, og det kan måske umiddelbart forekomme lidt uoverskueligt at komme i gang og finde hoved og hale i.
Hos Bullmade er vi eksperter i teknisk SEO og on-page-SEO med udgangspunkt i Prestashop, og der er ikke den type SEO-opgave og -udfordring, vi ikke kan facilitere for dig. Nedenfor har vi udvalgt en række centrale SEO-områder, som det er anbefalelsesværdigt at få styr på – og som vi selvfølgelig kan være behjælpelige med at eksekvere på til ug med kryds og slange.
Når man taler om teknisk SEO, kommer man ikke uden om det responsive webdesign, der efterhånden er en nødvendighed i enhver opdateret og fornuftig SEO-strategi. Google anbefaler stærkt, at du optimerer dit website, så det fremstår 100 % responsivt og mobilvenligt på tværs af enheder og visningsformer, da dette er altafgørende for websitets samlede brugervenlighed.
I en verden, hvor brugen af smartphones til søgninger stiger eksplosivt, er det således ekstremt vigtigt, at dit website kører gnidningsfrit på og er tilpasset mobile visningsformater, hvilket kræver en adaptiv brugergrænseflade. Med et responsivt eller mobiloptimeret website skaber du optimale betingelser for større brugertiltrækning, hurtigere sidevisning og -indlæsning, bedre indeksering samt øget besøgstid, søgetrafik, konvertering og ROI i forhold til kundeemner.
Optimeringsarbejdet i forhold til dit websites responsivitetsniveau implicerer en lang række tiltag, der på forskellig vis kan bidrage til et adaptivt webdesign, der leverer optimale, ubesværede og intuitive brugeroplevelser besøg efter besøg. Her er indlæsningshastigheden altsigende, da et langsomt website spækket med fejlmeldinger vil resultere i dårligere rankings på Google og ikke mindst højere bounce rate, hvilket forringer effekten af din samlede digitale markedsføring.
Derfor gælder det om at optimere på alle website-elementer, der påvirker loadtiden – herunder billed- og videokomprimering, browser-catching, reducering af interne redirects, eksterne links og døde elementer, rene HTML-koder, filsammenlægning og meget mere. Heldigvis har Prestashop som CMS og platform mange strenge at spille med, så hvis din organiske trafik er vigtig for forretningen, er du i trygge hænder.
En af de afgørende SEO-parametre, du bør kende til, er de såkaldte canonial tags. Denne type tags er et redskab, du kan anvende til at angive over for Google, hvilke URL’er du gerne vil have indekseret som primære sider. Dette er vigtigt, hvis du opererer med sider, der er tilgængelige fra flere webadresser, eller flere sider, der har identisk eller lignende indhold. For at undgå at Google selv vælger, hvilken af dine sider der skal opfattes og indekseres som den primære version, kan du implementere et canonial tag i head-sektionen på den pågældende side, der markerer dennes kanoniske version.
Google crawler således den udvalgte side før og hyppigere end de identiske sider. På den måde dirigerer du søgetrafikken derhen, hvor det giver bedst mening, du opnår en styrket brugervenlighed og får konsolideret linksignaler til dubletter eller sider med nært relateret indhold, så eksempelvis indgående links koncentreres til én foretrukken side frem for at blive spredt tilfældigt ud på flere.
Er du interesseret i at udfase en specifik dubletside, kan du med fordel anvende en såkaldt 301-omdirigering for at tydeliggøre over for Googles crawling-robot, Googlebot, hvilken side du ønsker, søgetrafikken skal rettes mod.
Gør dit website 100 % gennemsigtigt med en navigationsvenlig webarkitektur Hvordan du vælger at kategorisere og strukturere indholdet på din webshop, er af afgørende betydning for, hvor bruger- og Google-venlig websitet er. Det gælder om at opbygge en intuitiv og logisk webarkitektur, der eksplicit ”guider” Googlebot til at navigere rundt på din side, så det er mest formålstjenligt for dig. Det vil sige en tydelig og hierarkisk defineret navigationsstruktur, der prioriterer de vigtigste sider og emnefelter først. Du gør således klogt i at sortere og mappe dit websites (under)sider og indholdselementer strategisk, så du kan påvirke søgemaskinerne i den rigtige retning og få det maksimale ud af søgetrafikken. Jo mere gennemsigtig webarkitektur, desto bedre.
Afrundingsvis er det vigtigt at understrege, at SEO ikke repræsenterer en éngangsforestilling – tværtimod. Det er en ongoing proces, hvor de enkelte indsatser kræver løbende vedligeholdelse, opdatering og optimering, hvis du vil opnå det bedste resultat af dine investeringer og Prestashops mange muligheder.
Hos Bullmade står vores kompetente medarbejdere altid klar med kyndig SEO-rådgivning og -vejledning ift. din Prestashop-løsning. Kontakt os allerede i dag til en uforpligtende snak om, hvordan vi kan få gjort din webshop 100 % søgemaskine- og brugervenlig hurtigst muligt